Er lijkt een consolidatie aan de gang in de media met een opmars naar digitaal mediagebruik. Dat is een van de conclusies in de Mediamonitor 2021 van het Commissariaat voor de Media (CvdM). “Waar we in het verleden duidelijke scheidslijnen tussen media kenden, zien we nu dat de meeste (grotere) mediabedrijven crossmediale producten aanbieden”, aldus het CvdM.
Het Commissariaat constateert in de Mediamonitor 2021 drie trends: een onomkeerbare toename van digitale mediaconsumptie (ondanks een opleving voor de traditionele lineaire radio en televisie in coronatijden), de onstuitbare opmars van streaming en de convergentie van mediakanalen, waarbij traditionele grenzen steeds vaker vervallen. Uitgevers die van oudsher aanbieder zijn van het geschreven woord, stappen nu massaal in podcasts, schrijft het CvdM. “Dit is logisch gezien de aard van de content die zij maken. Tijdschriften en dagbladen worden steeds meer digitaal gelezen en televisiezenders lanceren nieuwe formats eerst online”, aldus het CvdM.
Type:
Vereniging
Contactpersoon:
Redactie VIP
Adres:
Postbus 2047, 4200 BA Gorinchem
Telefoon:
088 776 34 44
Reacties op deze content
Om reacties te kunnen plaatsen en bekijken moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen.